ПОДРШКА У УЧЕЊУ СРПСКОГ ЈЕЗИКА

Датум: 30. Oktobar 2024 17:00 Категорија: Новости

Реализација активности " Подршка у учењу српског језика"  у оквиру пројекта Обогаћени једносменски рад - Мапе ума  .Носиоци активности : ученици 8.разреда и наставница српског језика и књижевности  , Гордана Денић
ПРИМЕР РЕАЛИЗОВАНЕ АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ПРОЈЕКТА ОБОГАЋЕН ЈЕДНОСМЕНСКИ РАД“
Пројекат ,,Обогаћен једносменски рад“ за школску 2024/25. годину
Активност ,,Подршка у учењу српског језика“, припрема за ПЗИ и ЗИ.
Носиоци активности: 8/1 и 8/2.
Реализатор активности: Гордана Денић, наставник српског језика и књижевности са 10
процената ангажовања.
Датум реализације активности: 21.10. 2024. и 22.10.2024. године.
Термин реализације активности: понедељак, претчас, 8/2 и уторак, претчас, 8/1.
Наставна јединица: Врсте речи - Непроменљиве речи.
 
МАПА УМА ( кратак опис активности) :У претходном разреду ученици су упознати са нелинеарним текстовима. Један од таквих текстова је и мапа ума, која представља графички приказ најважнијих појмова, који се преко асоцијативних цртежа бележе и помажу да се обимно градиво упамти једноставније, на креативан начин. Ученици најпре издвајају кључни појам, са којим се повезују остали битни појмови. Ученици су направили разгранату скицу асоцијација, која активира леву хемисферу мозга, која захтева чињенице, и десну, која је задужена за описивање тих чињеница. Цртежом је представљен централни појам (НЕПРОМЕНЉИВЕ ВРСТЕ РЕЧИ) јер је познато да се слика памти петсто пута брже од речи. На тај цртеж нижемо даље асоцијације, које треба да рашчлане кључну идеју. Централни цртеж садржи различите боје, од којих се даље грањање представља једном од боја из центра. Изнад гране за коју смо дефинисали боју, уписујемо хоризонтално реч која је објашњава. Гране се тање према крајевима да би главна идеја остала. Може се користити и више боја, али не и црна.
Мапа ума подстиче креативност, размишљање, савладавање различитих техника учења, самосталност, али и тимски рад, као и брзину у раду. Ученици су утврдили, обновили и продубили већ стечена знања.

 

 
=